I s handicapem lze žít plnohodnotný život a docílit velkých věcí...

V kategoriích níže naleznete články naší redakce.

Buďte i Vy aktivní a založte si svůj blog.

Najděte si lepší práci!.

Přečtěte si nejnovější článek

Přečtěte si články bloggerů.

Příjemnou zábavu!

Žiju s handicapem
v České televizi

Žiju s handicapem v České televizi

Podívejte se na video
o dětském domově Korkyně

Obrazek s videem

Video o dětském domově Orlíček
Přední Chlum

Obrazek s videem

Testovali jsme pro vás – pomocný motorek k invalidnímu vozíku Smart Drive

Internet je plný marketingových videí a ukázek této pomůcky, ale ve skutečnosti vám nikdo pořádně neřekne, co tento Smart-Drive umí a naopak co nedokáže. Nejlépe posoudí klady a zápory samotní uživatelé, kteří Smart-Drive používají delší dobu. Ani během našeho redakčního testu není možné najít úplně všechny klady a zápory. Dovolujeme si tedy oslovit právě tyto uživatele, aby v diskusi pod článkem vyjádřili své poznatky, které mohou pomoci dalším potencionálním zájemcům o tohoto pomocníka.

Pro naše testování jsme měli k dispozici starší model pomocného motorku. Novější model je oproti staršímu vybaven o něco „inteligentnější“ řídící jednotku motoru, ale nově i akumulátoru. Nový model je navíc ve venkovním módu nepatrně rychlejší (max. rychl. je 7,5 km/h u starého modelu a 9 km/h u modelu nového). U novějšího modelu je pohodlněji umístěno ovládání resp. zapínání zmíněného rychlejšího módu. Z původního umístění na baterii ho výrobce přesunul přímo k obručím invalidního vozíku. Tím se stává jízda o něco pohodlnější a můžete rychleji reagovat na případné zapnutí, potažmo vypnutí rychlejšího módu, než když musíte ovládací knoflík hledat někde mezi koleny.

Ovládání u staršího modelu   Oboustranné ovládání u novějšího modelu

Nutno dodat, že venkovní – rychlejší mód lze používat pouze po manuálním zapnutí. Rychlost venkovního módu postupně zvyšujete pomocí výše zmíněných ovládacích tlačítek.

U módu domácího, který je určen převážně k pohybu po bytě a podobnému využití, se dopomoc aktivuje automaticky v závislosti na vašich podnětech k pohybu vpřed. V praxi to znamená, jakou sílu a rychlost vyvinete pomocí obručí, na takovou rychlost se Smart-Drive nastaví a udržuje ji do doby, než dáte jiný impuls např. ke zrychlení nebo zastavení. Nevýhodou pro starší model jsou drobné nerovnosti, zde se občas Smart-Drive vypíná. Nový model již toto eliminuje a nemusíte tak dávat opětovné podněty k rozjetí.

Zpomalení se u obou módů zapíná automaticky, vždy když začnete brzdit pomocí obručí nebo vypnutím zmíněných tlačítek event. nárazem do nějakého předmětu.

Montáž

Pohonná jednotka je uchycena jednou sponou na zadní ose invalidního vozíku. K tomu má prodejce k dispozici různé varianty adaptérů pro pevné - neskládací vozíky. Pro vozíky skládací zajišťuje prodejce také patřičný adaptér.

Upínací spona motoru   Redukční vložky pro upínací sponu

Akumulátor (nabíjení 220V) je uchycen pouhým nasunutím na sedák vozíčku. Zde je opět změna u nového modelu. Držák, na kterém celá baterie „visí“, je u nového modelu o poznání menší. Nesahá až pod úroveň pánve, což zjednodušuje nasunutí baterie v případě, že na vozíčku právě sedíte a eliminuje případné otlaky v případě defektu antidekubitní podložky. Pohonná jednotka lze snadno nasadit na zmíněnou pevně připevněnou sponu na zadní ose. Stručně řečeno, každý, kdo zvládne sám obsluhovat svůj invalidní vozík, zvládne úkony jako nasunutí baterie a nasazení poháněcí jednotky.

Akumulátor staršího modelu Na couvání motorek z pochopitelných důvodů nereaguje. Poháněcí jednotka drží ve zmíněném držáku víceméně gravitací a přitlačuje se sama k zemi tím, jak zabírá. Proto by také nemohla účinně fungovat zadní dopomoc. To je také jeden z důvodů, proč Smart-Drive při couvání nepomáhá.

Pocity z jízdy

Při prvním rozjetí bez zapnutého pohonu takřka nepoznáte, že by vás cokoli zatěžovalo. Vzhledem k tomu, že je poháněcí jednotka zavěšena kyvně, tak bez problému zvládnete seskočit např. z chodníku a nijak vás Smart-Drive neobtěžuje. Ovšem pozor, jiné je to po zapnutí dopomoci. Zde je třeba dávat pozor, aby vás motorek v podobných případech nepostrčil. Ale i toto jsem po pár minutách ježdění s trochou opatrnosti zvládnul.  Nevýhodou je odkloněný povrch. Ne však proti, ale do strany, to pomocný motůrek nedokáže eliminovat. Jiné to je s dopomocí do kopce. Jednoduše řečeno paráda. Když už to nejede samo, tak s mírnou dopomocí, ale s minimální námahou. To ocení zejména kvadruplegici. Zatáčení je také velice snadné, aniž by vás motor nějak postrčil do zatáčky, ale nevýhodou je, že řídící jednotka reaguje na zpomalení a zpravidla dopomoc vypne. I zatáčení se však nechá s trochou praxe nacvičit bez vypnutí. Úplně ideální varianta pro využití Smart-Drivu je pohyb po nákupním centru. Smart-Drive funguje i na posekaném trávníku a lehce písčitém povrchu (pozn. red. Informace od prodejce, v testu neověřeno). Dojezd na jedno nabití baterie uvádí prodejce až 20 km.

Další výhodou je, poměrně snadné naložení mechanického vozíku vybaveného Smart-Drivem do auta oproti vozíku elektrickému a tudíž zvýšení mobility pro lidi, kteří jsou schopni takovéto výměny.

Uložení baterie a motoruPojišťovny zatím přistupují k této pomůcce jako k nadstandartní a Smart-Drive nehradí. Není třeba zmiňovat nevýhody elektrického vozíku oproti mechanickému v kombinaci se Smart-Drivem a ne každý může používat mechanický vozík, avšak při porovnání cen vychází základní typ mechanického invalidního vozíku + Smart-Drive o poznání levněji než elektrický invalidní vozík. To by mohlo být téma k zamyšlení pro pojišťovny. Kde žádat o příspěvek na zakoupení Smart-Drivu vám poradí prodejce firma Provozejky. Zde si také můžete tohoto šikovného pomocníka po domluvě vyzkoušet.

Parametry dodávané výrobcem:

Dojezd: 16 km
Maximální rychlost (rovina): 9 km/hod
Maximální rychlost (stoupání 6◦): 8 km/hod
Elektrický příkon: 250 W
Elektrické napětí: 24 V
Provozní teplota: -25◦C až 50◦C
Teoretická spotřeba při nepřerušovaném pohybu: 11,7 Wh/km
Teoretická spotřeba při manévrování: 18,6 Wh/km
Maximální plné zatížení při testování: 60 min nebo / 463 m (bez selhání)
Celková hmotnost: 9 kg
POZNÁMKA: Uvedené hodnoty byly naměřeny při testování s osobou vážící 110 kg. Dojezd, rychlost,
atd. se mohou lišit v závislosti na podmínkách jízdy.

 

Výhradní prodejce pro ČR: Provozejky.cz

Odkaz na další námi testovanou pomůcku tohoto prodejce - ZDE

 

 

Autor: ret

Foto: Šárka Mošničková

Datum: 22. 7. 2014 | Zobrazeno (2581x) | Autor: Redakce



Podporujeme také

Dětský domov Korkyně

Pokud chcete děti z dětského domova podpořit finančně, podívejte se zde.

Tomáš Mošnička - šéfredaktor (ret)

Tomáš Mošnička - šéfredaktorvzpěrač - mistr světa ve vzpírání tělesně postižených, handbikerový závodník
www.tomasmosnicka.cz
mosnicka@zijushandicapem.cz

Aktuální rozhovor:

Audiokniha - Ivo Koblasa

Rádi sdílíme z webu mujrozhlas.cz desáté pokračování unikátní série Příběhy sportovců, které je věnováno handicapovanému cyklistovi Ivo Koblasovi. Rodák z Brna je medailista z velkých paralympijských šampionátů. Těžká epilepsie v dětství, náročná operace mozku, nic z toho ho nezastavilo v cestě za ...

více »
Handicapovaní rybáři - Příjem nových členů

Handicapovaní rybáři - Příjem nových členů z řad ZTP, ZTP/P

Vstupte »

Nejaktivnější blogeři

Děkujeme generálnímu partnerovi skupině D.I.SEVEN za vřelou podporu!

bezpecnostni-agentura

Bezpečnostní agentura D.I.SEVEN FACILITY
Facility management a podpůrné činnosti. Poskytujeme Náhradní plnění.

bezpecnostni-agentura

Bezpečnostní agentura D.I.SEVEN 
Bezpečnostní služby, PCO, zabezpečení akcí, úklidové ,recepční služby a náhradní plnění.

bezpecnostni-agentura

Bezpečnostní agentura D.I.SEVEN SERVICE
Bezpečnostní služby jako fyzická ostraha nebo vzdálený monitoring. Poskytujeme náhradní plnění.

Překlepy: Lidé náš web hledají také těmito výrazy: hendikep, hendicap, handikep, ...

Důležité odkazy:

Podmínky pro užívání blogu | Mapa stránek | Kontakt

Copyright 2024 | Internetový marketing : Optimalizace pro vyhledávače : Created by VIDIA-DESIGN s.r.o.