V kategoriích níže naleznete články naší redakce.
Buďte i Vy aktivní a založte si svůj blog.
Najděte si lepší práci!.
Přečtěte si nejnovější článek.
Přečtěte si články bloggerů.
Příjemnou zábavu!
I s handicapem lze žít plnohodnotný život a docílit velkých věcí...
V kategoriích níže naleznete články naší redakce.
Buďte i Vy aktivní a založte si svůj blog.
Najděte si lepší práci!.
Přečtěte si nejnovější článek.
Přečtěte si články bloggerů.
Příjemnou zábavu!
Kdybych měl jedném slovem vyjádřit pocity z testování, řekl bych: svoboda. Genny totiž není nadstandardní hračka pro volnočasové aktivity vozíčkářů, jak si mnozí myslí. Naopak, je to skvělý pomocník paraplegiků, pro které byl primárně vyvinut. Z mého pohledu by měl být základním vybavením vozíčkáře dnešní doby.
Naše testování neprobíhalo v bezbariérovém prostředí, ale na vesnici, kde není o nerovnosti a podobná překvapení nouze. Testovaný model byl vybaven silničními pneumatikami (téměř bez vzorku) a nejednalo se o žádnou off-roadovou variantu, ale o „městský model“. V podstatě se dá říct, že testovaný model zvládal jízdu po zpevněném povrchu, trávě, šotolině, ale i po bytě. Osobně jsem byl ohromen, co všechno se dá ve velmi krátkém čase a s minimální námahou zvládnout. Ještě pro představu dodávám, že jsem paraplegik s nefunkční spodní polovinou trupu.
Pro start máte k dispozici displej - InfoKey ovladač, který funguje zároveň jako klíče od auta. Pokud si displej odnesete, není možné Genny spustit. Pokud pomocí tohoto displeje Genny aktivujete, postačí jen na pravé straně zmáčknout dvě tlačítka a automaticky se zasunují opěrné nožičky. Zde je třeba být trošku ve střehu a s rozjezdem počkat než se nožičky úplně zasunou. Parkování probíhá stejným způsobem, tzn. zmáčknutím zmíněných tlačítek, eventuálně vyklopením bočnice. Obě bočnice fungují jako záchranná brzda a okamžitě při vyklopení kterékoli z nich Genny přechází do parkovacího módu. Zpětně se vysunou parkovací nožičky, které dokáží pojmout i velkou nerovnost (cca 15 cm).
Samotný pohyb vpřed je iniciován přenášením těžiště do směru jízdy. Rychlost, zpomalení a jízdu vzad, ale i brzdění určujete větším či menším přenesením těžiště. Intenzita zatáčení probíhá podobně, větším či menším nakloněním řídítek vlevo nebo vpravo. Pokud zrovna nejedete, Genny se na váš podnět řídítky otáčí na místě. Po chvíli se stává ovládání spíše intuitivní a nemyslíte na to, jestli přenést těžiště více či méně. S Genny takříkajíc srostete. Většina vozíčkářů ví, jak vypadá jízda po zadních kolech na mechanickém vozíku. Představte si, že k tomu nepotřebujete ruce a Genny udělá vše za vás. Genny zvládá poměrně prudké stoupání (při našem testování i po šotolině, navíc s nerovnostmi a výmoly od aut), opět to samé i opačným směrem. Je dobré se přidržovat jednou rukou bočnice. Pak je řízení o něco citlivější. Stoupání po travnaté ploše Genny zvládl i na hladkých pneumatikách bez problému.
Prodejce uvádí maximální rychlost 15 km/h. Při našem testování jsme dosáhli 12km/h, ale bohatě to stačí. Někteří jedinci však u svých Genny obejdou omezovač rychlosti a maximální rychlost je pak údajně okolo 21 km/h. Pochopitelně na úkor výdrže baterií. Prodejce uvádí dojezd baterií 30 km, což je z našeho pohledu při průměrných podmínkách užívání reálné.
Šířka Genny je 67 cm, ale i začátečník s přehledem zvládne projetí 70 cm širokých futer. Jde-li o jízdu po odkloněné rovině, je potřeba počítat s tím, že se Genny stáčí a musíte si malinko pomáhat řídítky, ale v zásadě to není nic, co bychom označili jako nedostatek. Trošku mi vadila delší brzdná dráha, ale opět to není zásadní chyba, jen je třeba si na toto zvyknout. Další věcí, která mi trochu vadila, bylo poněkud měkčí opěradlo. Uvítal bych o něco tvrdší a pevnější.
Osobně jezdím ven se psem na vozíku, ale i na handbiku, proto jsem neodolal a vyzkoušel to i s Genny. Krátce řečeno paráda. S Genny můžete v jedné ruce přidržovat vodítko a řídítka, zároveň druhou rukou telefonovat, kouřit, jíst a přitom jedete. Navíc intuitivně reagujete na potřeby psa. V případě mechanického vozíku nebo handbiku bývá spojení těchto činností problém. S Genny si procházku užijete, vrátíte se čerství a váš pes spokojený, i když jedete po „kočičích hlavách“, nerovnostech a ve stoupání.
Nabíjení probíhá standardním kabelem na 220 V.
Zhruba 1x za rok je dobré navštívit servis a počítat s částkou 3000 Kč. V ní je započítáno vyčištění, promazání a kontrola některých dílů a také, zpravidla preventivní, výměna „tlumičů záběru“. Po 5 letech užívání je třeba počítat s výměnou baterií.
Ke všem modelům lze pořídit různé doplňky jako světla, tašky, zimní pneumatiky atd. Jelikož prodejce uvádí váhu Genny okolo 75 kg, je pro naložení do auta lepší pořídit zvedák. Zde prodejce spolupracuje s firmou Hurt. K prodeji je také dostupná rozšířená off-roadová varianta (máme ji přislíbenou pro další testování).
Genny je v ČR prodáván o něco levněji než jinde v Evropě, avšak pro mnohé z nás je cena 15 000 eur z vlastní kapsy nepředstavitelná. Jelikož zdravotní pojišťovny myslí hlavně na své zisky a mnohdy mají problém hradit i to nejzákladnější vybavení či léčbu, musí si každý zájemce o Genny, který nemá potřebný obnos, obstarat tyto finance od nadací a sponzorů. Dle slov prodejce je zhruba 30 % těch, kteří si obstarali finanční prostředky právě touto cestou. Ani v budoucnu se tato situace pravděpodobně nezlepší. Paraplegik nemá a asi nikdy nebude mít nárok na elektrický vozík. Zůstaneme-li u ceny, mnozí se ptají, co je na tom tak drahé. Dle prodejce jde o americký Segway, kde je již cena sama o sobě díky velmi inteligentním zdvojeným technologiím vysoká. Italský výrobce předělal Segway pro „sedící“ a cena tohoto kitu navýšila konečnou cenu. Protože Genny užívají převážně vozíčkáři, je zde také kladen velký důraz na bezpečnost. Pokud si však Genny pořídíte, zapomenete na váš mechanický vozík.
Zmínil jsem, že pohyb na Genny vás nestojí žádnou námahu. Ovšem při jízdě podvědomě zapojujete svaly na hranici vašeho postižení a tím také posilujete tyto partie.
V podstatě každý od zdravého člověka přes paraplegika až po kvadruplegiky, amputáře, spastiky a děti. Je ale potřeba počítat s minimální váhou uživatele 35 kg. Doporučuji navštívit prodejce a vyzkoušet si předváděcí model. Zkušení asistenti vám na místě nastaví vše pro pohodlnou jízdu a případně s vámi absolvují krátkou procházku.
Pozn. red.: Na trhu se také objevilo několik napodobenin, ale zdaleka nedosahují kvality a bezpečnosti jako Genny.
Kontakt: tel - 602 123 500 p. Pavel Prior
Showroom: Praha 2, Plavecká 2
Zdroj: Genny mobility ČR - SEGWatch s.r.o.
Zpracoval: ret
Foto: Šárka Mošničková
Datum: 18. 8. 2014 | Zobrazeno (1325x) | Autor: Redakce
Pokud chcete děti z dětského domova podpořit finančně, podívejte se zde.
vzpěrač - mistr světa ve vzpírání tělesně postižených, handbikerový závodník
www.tomasmosnicka.cz
mosnicka@zijushandicapem.cz
Aktuální rozhovor:
Rádi sdílíme z webu mujrozhlas.cz desáté pokračování unikátní série Příběhy sportovců, které je věnováno handicapovanému cyklistovi Ivo Koblasovi. Rodák z Brna je medailista z velkých paralympijských šampionátů. Těžká epilepsie v dětství, náročná operace mozku, nic z toho ho nezastavilo v cestě za ...
více »
Bezpečnostní agentura D.I.SEVEN FACILITY |
Bezpečnostní agentura D.I.SEVEN |
Bezpečnostní agentura D.I.SEVEN SERVICE |
Překlepy: Lidé náš web hledají také těmito výrazy: hendikep, hendicap, handikep, ...
Podmínky pro užívání blogu | Mapa stránek | Kontakt
Copyright 2024 | Internetový marketing : Optimalizace pro vyhledávače : Created by VIDIA-DESIGN s.r.o.