I s handicapem lze žít plnohodnotný život a docílit velkých věcí...

V kategoriích níže naleznete články naší redakce.

Buďte i Vy aktivní a založte si svůj blog.

Najděte si lepší práci!.

Přečtěte si články bloggerů.

Příjemnou zábavu!

Žiju s handicapem
v České televizi

Žiju s handicapem v České televizi

Podívejte se na video
o dětském domově Korkyně

Obrazek s videem

Video o dětském domově Orlíček
Přední Chlum

Obrazek s videem

Redakční test elektrokola E-TOTEM

Náš portál měl možnost zhruba týdenního testování handbiku s pomocným elektropohonem. Přinášíme vám poznatky a názory aktivních handbikerů, ale i zdravých lidí, kteří měli možnost toto kolo vyzkoušet.

První dojem po rozjetí

Všichni jsme se shodli a doslova nás ohromil nástup dopomoci elektropohonu, který se automaticky zapne (pokud nevyužijete manuální asistenci rozjezdu) při zhruba 5 km/h a kolo doslova nakopne dopředu.

Jízda po silnici

Stejný pocit máte při jízdě po silnici. Zkoušel jsem elektrohandbike na tratích kde trénuji na silničním závodním handbiku a můžu říct, že průměrná rychlost na testovaném kole byla zhruba o 5 km/h vyšší při porovnání s mými tréninkovými časy. Zejména do kopců, kterých je u nás požehnaně, byla znát dopomoc elektropohonu. Po rovině a v mírně zvlněném terénu je vynaložené úsilí stejné jako při jízdě z mírného klesání. Podotýkám, že se dopomoc při překročení 25 km/h automaticky z bezpečnostních důvodů vypne. Dobrý pocit jsem měl také z vyššího posedu. Dá se říct, že jste zhruba v poloze zdravého cyklisty, což je z hlediska bezpečnosti v silničním provozu poměrně příjemnější než na normálním handbiku, kdy se z polohy vleže „díváte autům na podvozek“.

Jízda v terénu

Oba handbikeři, kteří zkoušeli jízdu v terénu, mají zkušenosti nejen se závoděním na silničním handbiku, ale také se závoděním s horskými handbiky. Oba se shodli, že prostupnost i těžším terénem je velmi dobrá. Bohužel každé video značně zkresluje terénní nerovnosti. To se týká i našeho videa (viz níže). Každopádně jízda v terénu je oproti MTB handbiku o poznání lehčí a světlá výška v kombinaci se šířkou zadní osy umožňují celkem slušnou průjezdnost i přes velké nerovnosti. Testovací kolo bylo osazeno plášti, řekněme „zlatou střední cestou“, sice širokými, ale se silničním vzorkem, takže občas docházelo k prokluzu, ale při osazení hnacího kola hrubým terénním vzorkem nebude problém v blátě, na písčitém povrchu či sněhu.

Negativem v terénu bude dopomoc elektromotoru, která se sice nechá na stupnici 1 – 5 nastavit (také úplně vypnout), ale i přes to to svádí k trošku ostřejší jízdě, zejména při nájezdu do stoupání atp. Ti kdo mají zkušenost s jízdou v terénu, vědí, že občas někde číhá v trávě zarostlý kámen či něco podobného. Je tedy třeba počítat s tím, že se toto kolo chová jinak než běžný terénní handbike a při kontaktu zadního kola s takovouto nerovnosti v kombinaci s vyšší rychlostí si ti méně zkušení koledují o průšvih. Stabilita jak na silnici, tak i v terénu je jinak celkem dobrá. Sjížděl jsem i prudké klesání po kamenitém povrchu – bez problémů.

Parkování

Pokud jste majitel garáže, nemáte problém. Horší to však bude, pokud bydlíte v bytovce. Zde handicapovaný člověk trošku narazí. Nejen kvůli šířce zadní osy, která se nechá sice nastavit na užší, ale na úkor stability, ale také s váhou kola (cca 30 kg). Zadní kola mají rychloupínače, jako většina invalidních vozíků, ale v těchto případech bude parkování spíše záležitostí dopomoci.

Transport

Zmínili jsme rychloupínače zadních kol. Díky této vychytávce jsme kolo bez sebemenších problémů uložili (položeno na bok) a to včetně silničního handbiku a invalidního vozíku do „kombíka“. V našem případě Passata.

Držáky nohouNegativa

Výrobce plánuje změnit uchycení držáků na nohy. Právě o tyto zbytečně široké držáky se mi opírala vnitřní strana kolen, zejména při zatáčení. Dalším poznatkem bylo z našeho pohledu poměrně tuhé řízení, hlavně při otáčení nám pravděpodobně tužší silentblok neumožnil větší rejd. Při jízdě po polních cestách a silnicích toto nevadilo, spíše naopak. Z mého pohledu mi trošku vadilo širší držení klik a poměrně silné rukojeti, ale toto je spíše věcí individuálních požadavků. Výrobce neposkytuje v základní verzi z pochopitelných důvodů antidekubitní podsedák, ale plánuje vylepšení stávajícího za anatomický. Výrobce nás však ujistil, že na většinu individuálních požadavků dokáže reagovat.

Pozitiva

Celkem přijatelná cena oproti běžným handbikům. Pozitivní je, že toto vozítko umožní nejen paraplegikům, ale i kvadruplegikům, lidem po amputaci nebo s bércovými vředy, spastikům a také seniorům a konec konců i jejich rodinným příslušníkům relativně snadný avšak aktivní pohyb. Toto vše při poměrně slušném dojezdu baterií. Výrobce udává cca 40 km na jednu baterii, ale z našeho pohledu při použití užších silničních pneumatik a trénovanějším uživateli bude tato vzdálenost na silnici ještě větší. Výrobek je také připraven na různé možnosti kurtování jezdce k sedačce, což ocení zejména uživatelé s horší stabilitou trupu. Poměrně slušné využití nalezne také snadné a rychlé seřízení sedačky, zejména při více uživatelích.

Při jízdě vozidlo nevydává žádný hluk ani emise. To oceníte zejména v terénu a při jízdě po polních či lesních cestách. Zajímavá je také možnost uchycení invalidního vozíku, ne však každého viz video. Výrobce momentálně pracuje na univerzálnější variantě uchycení.

 

 Další informace  - ZDE

 

 Autor: ret

 



Podporujeme také

Dětský domov Korkyně

Pokud chcete děti z dětského domova podpořit finančně, podívejte se zde.

Tomáš Mošnička - šéfredaktor (ret)

Tomáš Mošnička - šéfredaktorvzpěrač - mistr světa ve vzpírání tělesně postižených, handbikerový závodník
www.tomasmosnicka.cz
mosnicka@zijushandicapem.cz

 

Vítek

Vítek - nadějný spisovatelmladý nadějný spisovatel
Aspergerův syndrom, IQ 133
Blog Vítka

Aktuální rozhovor:

Paralympionik a fotograf Jan Povýšil

Další osobností, kterou vám chceme představit je vozíčkář, dlouholetý reprezentant v plavání a jeden z našich medailově nejúspěšnějších paralympioniků Honza Povýšil...

více »
Létání ve větrném tunelu pro handicapované

Zrakově postižení, amputáři, vozíčkáři, ale i lidé s intelektuálním handicapem je tu adrenalinový simulátor volného pádu ...

Vstupte »

Nejaktivnější blogeři

Děkujeme generálnímu partnerovi skupině D.I.SEVEN za vřelou podporu!

bezpecnostni-agentura

Bezpečnostní agentura D.I.SEVEN FACILITY
Facility management a podpůrné činnosti. Poskytujeme Náhradní plnění.

bezpecnostni-agentura

Bezpečnostní agentura D.I.SEVEN 
Bezpečnostní služby, PCO, zabezpečení akcí, úklidové ,recepční služby a náhradní plnění.

bezpecnostni-agentura

Bezpečnostní agentura D.I.SEVEN SERVICE
Bezpečnostní služby jako fyzická ostraha nebo vzdálený monitoring. Poskytujeme náhradní plnění.

Překlepy: Lidé náš web hledají také těmito výrazy: hendikep, hendicap, handikep, ...

Důležité odkazy:

Podmínky pro užívání blogu | Mapa stránek | Kontakt

Copyright 2017 | Internetový marketing : Optimalizace pro vyhledávače : Created by VIDIA-DESIGN s.r.o.