I s handicapem lze žít plnohodnotný život a docílit velkých věcí...

V kategoriích níže naleznete články naší redakce.

Buďte i Vy aktivní a založte si svůj blog.

Najděte si lepší práci!.

Přečtěte si nejnovější článek

Přečtěte si články bloggerů.

Příjemnou zábavu!

Žiju s handicapem
v České televizi

Žiju s handicapem v České televizi

Podívejte se na video
o dětském domově Korkyně

Obrazek s videem

Video o dětském domově Orlíček
Přední Chlum

Dovolená v Janských Lázních

"Když andělé cestují, i sluníčko se směje". Kdepak, andělé nejsme, jen jsem s dcerou měla štěstí na počasí. Minulý týden jsme byly na týdenním léčebným pobytu v Janských Lázních. Kdo tam byl, jistě zná červený dům vedle lázeňáku, Terru. První den si nás vzala paní doktorka na prohlídku, také s námi sepsala procedúry. Rozpis na hodiny jsme si druhý den ráno vyzvedly a hned se vrhly na léčení. Vzhledem mému zdravotnímu stavu jsem si týden užívala pouze se dvěma procedúrama denně, dcera jich dostala za mne, takže měla denně takový sedmiboj. Zpočátku hubovala, že je na dovolené a musí vstávat v půl sedmé, ale po dvou dnech si libovala. Slunce pálilo již od rána, takže v sedm hodin být ve venkovní perličce muselo být pro každého moc příjemné.

Léčebný program nám den zkracoval, přesto jsme odpoledné našly hodiny, kdy jsme zdolávaly kopečky. Vyhlídku jsme si vybraly jako první. Parný den však zapůsobil i na můj elektrický vozík. Motory vozíku se brzo rozžhavily, takže jsme cestu nahoru zdolávali s odpočinkovými půlhodinkami po cca 250 m. Pohled, který se nám naskytl na Vyhlídce, však stál za tu námahu. Dolů cesta uběhla mnohem rychleji, jen s jednou zastávkou.

Dalším naším odpoledním výletem byl na Modré kameny. Světlá hora je také pěkně do vršku. Opět jsem litovala svoje motory, byl však větřík, který mi trochu na ně foukal. V cíli jsme si daly dobře chlazené pivko, odpočinuly a vydaly se zpět. Z počátku byla cesta, sice s kopce, docela dobrá. Poslední třetina však stála za to. Dcera mě vší silou držela, přesto můj vozík, bez mého přičinění, jel a jel. Ječela jsem jako Viktorka u splavu. Dole jsem si oddechla a děkovala, že jme to zvládly.

Cesta na Černou horu se mi moc líbila. Lanovkou jsem jela již víckrát, vždycky je to pro mne zážitek. Těšily jsme se, že se na Černé hoře trochu ochladíme, že tam ta třicítka nebude. Bylo trochu míň, ale důležitější byl větřík, který byl doslova blahodárný. Obdivovala jsem pokroucené suché stromy. Nazvala jsem je Stromovousy – jistě znáte z trilogie Pána prstenů. Na Černé hoře mne dcera opustila, šla se podívat na rašeniliště. Tuto cestu jsem odmítla, neboť mi po štěrku vozík jel doslova sám. Zpátky jsme chtěly jít pěšky, ale odvaha mě opustila, takže jsme jely lanovkou. Cestu pěšky jsem už absolvovala, takže vím, že není jednoduchá. Nelitovaly jsme, pohled na Krkonoše a okolí, pohled do nesmírné dálky se dá opakovat a opakovat.

Svobodu n. Úpou jsme také navštívily. Ještě byly znát následky povodně, která se Janskými prohnala. Poničená silnice a hlavně bláto. Naštěstí jsem našla velkou louži, kde jsem si myla a myla kola. Byla to však nejpohodovější cesta pro můj vozík Growe. Myslela jsem si, že tento vozík, když není stavěný do bytu, je do terénu výkonnější, ale zmýlila jsem se. S dovolenou pomalu nastalo loučení.

V sobotu odpoledne se zatáhlo a přišla pořádná bouře. Od té doby nám letní dny skončily, věřím, že opět brzo začnou. Bohužel, už bez naší dovolené.

Ještě vám povím takový zážitek s klučíkem, kterému mohlo být tak pět let. Byli jsme na kopci nad Janskými Lázněmi, kluk přišel k nám a s údivem řekl, "ty brďo, samá příroda". Pěkně to vyznělo, kluk byl úplně z přírody vedle.

Datum: 27. 6. 2013 16:19 | Autor: Eva | Zobrazeno (223x)

Hodnocení:

5.4

Tento článek jste již hodnotil(a).
Hodnotit můžete znovu po 7 dnech.

Počet hodnocení: 8017

Další články autora:

Byty zvláštního určení

Článek Byty zvláštního určení

V současné době občanský zákoník upravuje přechod nájmu u bytu zvláštního určení tak, že pokud zemře nájemce bytu zvláštního určení, tak má pozůstalý manžel/manželka či osoby s ním společně bydlící nárok na náhradní byt a dokud jej nedostanou, mohou ...

Datum: 14. 12. 2013 18:29 | Eva

Ing.Fr.Koníček,ministr MPSV,sděluje

Článek Ing.Fr.Koníček,ministr MPSV,sděluje

Ing. František Koníček, ministr práce a sociálních věcí představuje poslední inovaci "Příručka pro osoby se zdravotním postižením". Zde jsou body, které zdravotně postižené osoby mohou nejvíce zajímat. 1. Průkaz osoby se zdravotním postižením v souč ...

Datum: 14. 12. 2013 18:28 | Eva

Jeden ze sedmi hříchů ZÁVIST

Článek Jeden ze sedmi hříchů ZÁVIST

Když jsem přemýšlela o čem napíši svůj příspěvek na blog, pomohla mi dcera. "Je možné, že nezávidím. Ten pocit snad ani neznám", pronesla aniž jsme se o závisti bavily. Odpověděla jsem ji, že ani já tuto špatnou vlastnost neznám. Během svého života j ...

Datum: 26. 11. 2013 21:53 | Eva

Konečně dobrý vtip o blondýně....

Článek Konečně dobrý vtip o blondýně....

Blondýna nastoupí do letadla, které letí do Melbourne. Usadí se v první třídě, ač má letenku do ekonomické třídy. Přijde k ní letuška a požádá, aby se přestěhovala do druhé třídy, protože si první třídu nezaplatila. Blondýna odpoví: "Jsem blondýnka, ...

Datum: 19. 11. 2013 21:28 | Eva

Rockový koncert a já

Článek Rockový koncert a já

Musím se s vámi podělit o zážitek z rockového koncertu kanadské skupiny Nickelback, která poprve za svého osmnáctiletého působení vystoupila v O2 aréně v Praze dne 7.11.2013. Již v březnu tohoto roku přišla dcera s nápadem jít na toto vystoupení. Sam ...

Datum: 14. 11. 2013 16:39 | Eva

Podporujeme také

Dětský domov Korkyně

Pokud chcete děti z dětského domova podpořit finančně, podívejte se zde.

Tomáš Mošnička - šéfredaktor (ret)

Tomáš Mošnička - šéfredaktorvzpěrač - mistr světa ve vzpírání tělesně postižených, handbikerový závodník
www.tomasmosnicka.cz
mosnicka@zijushandicapem.cz

Aktuální rozhovor:

Roman Lupoměský se celoživotně angažuje v oblasti sluchově postižených

S organizací Neslyšící s nadějí redakčně spolupracujeme již několik let. Její ředitel pan Roman Lupoměský je náš stálý dopisovatel. Pana Lupoměského jsme zařadili mezi naše osobnosti a požádali o rozhovor....

více »
Adrenalin pro handicapované na letišti Příbram

Máte handicap a chcete si vyzkoušet tandemový seskok padákem, řízení letadla, let v akrobatickém či bezmotorovém letadle, nebo si užít vyhlídkový let?

Vstupte »

Nejaktivnější blogeři

Děkujeme generálnímu partnerovi skupině D.I.SEVEN za vřelou podporu!

bezpecnostni-agentura

Bezpečnostní agentura D.I.SEVEN FACILITY
Facility management a podpůrné činnosti. Poskytujeme Náhradní plnění.

Bezpečnostní agentura D.I.SEVEN
Bezpečnostní služby, PCO, zabezpečení akcí, úklidové ,recepční služby a náhradní plnění.

bezpecnostni-agentura

Bezpečnostní agentura D.I.SEVEN SERVICE
Bezpečnostní služby jako fyzická ostraha nebo vzdálený monitoring. Poskytujeme náhradní plnění.

Překlepy: Lidé náš web hledají také těmito výrazy: hendikep, hendicap, handikep, ...

Důležité odkazy:

Podmínky pro užívání blogu | Mapa stránek | Kontakt

Copyright 2024 | Internetový marketing : Optimalizace pro vyhledávače : Created by VIDIA-DESIGN s.r.o.